
W dniach 28 marca oraz 3 i 4 kwietnia w naszej szkole odbył się Dzień Kształtowania Sprawności Językowych. Był to „językowy tor przeszkód” zorganizowany przez Panią Martę Bejnar Butkiewicz (nauczyciela dyplomowanego – neurologopedę) oraz Panią Ewelinę Panasiewicz (nauczyciela nauczania początkowego). Wzięli w nim udział wszyscy uczniowie klas I-III. Zadaniem każdego z dzieci było zaliczeniem 13 zadań – stanowisk. Były to m.in.: rozsypanki wyrazowe/sylabowe, przyporządkowywanie rymów, układanie poprawnego szyku zdania, porządkowanie historyjek obrazkowych oraz łamańce językowe.
Pokolenie dzisiejszych uczniów zostało wychowane wśród najnowszych technologii i sprawnie korzysta z Internetu, w którym język rządzi się własnymi prawami. Zarówno w prywatnej komunikacji ze znajomymi, jak i na forach zauważalne są określone tendencje. Wyraźne jest dążenie do skrótowości, obserwuje się charakterystyczne słownictwo, nierzadko można zauważyć ignorowanie zasad interpunkcji, ortografii czy gramatyki oraz wszechobecne anglicyzmy. Jak zatem rozwijać kompetencje językowe i komunikacyjne dziecka posługującego się „językiem internetowym”?